Underlätta städningen – hyr en container

30 januari 2020 lily_hansen

Det finns flera tillfällen då mycket behöver slängas och tiden inte finns till. Till exempel kanske ett dödsbo behöver städas ut, en hel hög med ris behöver köras iväg eller kanske det är dags för flytt och mycket möbler behöver kastas. Oavsett ändamål är en gemensam faktor att det ofta är onödigt krångligt att köra mycket saker fram och tillbaka från återvinningscentralen. Men som tur är finns det hjälp att tillgå för att slippa sköta allt detta själv. Det går till exempel enkelt att hyra container i växjö. Containern fyller man med sitt skräp och sedan hämtas den av uthyraren.

 

Spara tid 

Det är inte bara smidigt att hyra en container, det sparar även väldigt mycket tid. Inte nog med att allt skräp ska packas in i bilen eller lastas på ett släp. Ofta har man även mycket blandat avfall och då ska det dessutom sorteras på återvinningscentralen. Oavsett om man har bra koll på hur man återvinner rätt eller inte, tar det tid att stå och dela upp avfallet på centralen. Har man då istället hyrt en container, slipper man allt detta krångel eftersom det är någon annan som hjälper till med detta. Inte bara smidigt alltså utan även tidseffektivt.

 

 

Hyr en container gemensamt 

Att hyra en container är både smidigt för privatpersoner och till exempel en bostadsrättsförening. Kanske ska alla golv i flera lägenheter bytas ut eller så är det en annan stor renovering på gång? Då kan bostadsrättsföreningen hyra en eller flera containers för att kasta allt skräp. Eller så kan flera grannar gå ihop och hyra en container gemensamt om det är flera hushåll som har mycket som behöver slängas. Tillsammans kan man alltså underlätta städningen i grannskapet och dela på summan det kostar att hyra containern. Förhoppningsvis bidrar det även till att städningen känns lite roligare när man är flera.

Fler nyheter